Bent u op suiker dieet?

By Admin On January 13, 2011 Under Dieet

Vandaag krijgen we enorme hoeveelheden suiker binnen via onze voeding. Meestal gaat het om geraffineerde suikers in de vorm van gebakjes , snoep, frisdrank en andere zoetigheden. Uit onderzoek blijkt dat de Belg gemiddeld 139 gr suiker per dag eet! Inderdaad 139 gr per dag!! Ik stel voor dat je eens deze hoeveelheid suiker afweegt en opeet!! Je kan dus wel stellen dat je op een dieet van suiker staat.

Nochtans zijn er verschillende alternatieven voor suiker. De meeste gekende zijn:

Aspartaam: Dit is de zoetstof die gebruikt wordt in de verschillende light frisdanken en 200 x zoeter is dan suiker en daarom maar in minimale hoeveelheden moet gebruikt worden waardoor de light frisdranken de claim kunnen maken dat ze 0 caloriŽn bevatten.

Stevia: Dit is een caloriearme zoetstof maar is niet als voedingsproduct verkrijgbaar in de winkel (in Europa tenminste).

Tagatose (commerciŽle naam Tagatesse): Deze zoetstof wordt bekomen uit zuivelproducten en bevat slechts een derde van het aantal caloriŽn van gewone suiker. Bovendien heeft deze zoetstof bijna geen invloed op de suikerspiegel en† het gekende gevoel van een suikerrollercoaster waarbij je suikerniveau op en neer gaat en je de “drang” hebt om iets zoets te eten.

Volgende keer gaan we verder in op de suiker rollercoaster die ons leven zo moeilijk maakt.

Be Sociable, Share!

Bookmark

Related Posts

  • No Related Posts

Add a comment

  • Avatars are handled by Gravatar
  • Comments are being moderated